Instagram

Monday, 25 March 2013

HFMD Menyerang Anak Anda?




Nampaknya penyakit HFMD (Hand, Foot, Mouth Disease) telah menyerang kembali!!.. Awal bulan ni kedua-dua anak saya telah mendapat simptom seperti HFMD. Mulanya si abang demam panas. Agak tinggi suhu badan dia. Selepas reda demam, keesokkannya baru perasan ada bintik2 merah di mulut, tangan dan tapak kaki. Walaupun tgk dia tak meragam sgt tapi tetap rasa x selesa sbb mungkin gatal2. Si abang kena x byk sgt. Selepas beberapa hari, adik dia pulak yang kena. Si adik kena agak teruk sampai naik mcm lepuh (gelembung berisi air). Mulut ada sikit bintik tetapi bahagian tapak tangan dan kaki dari paras paha sampai tapak kaki mmg penuh bintik2..

Dah alang2 selama ni consume Shaklee. Apa yang saya ikhtiar adalah :

1. Si abang saya bagi NUTRIFERON. Sehari bagi separuh peket. Sgt senang Nutriferon ni sbb dlm bentuk serbuk. Koyakkan peket dan terus masuk dlm mulut je.
2. Si adik pulak disebabkan bawah 1 tahun dan masih menyusu badan, saya lah yang makan Nutriferon dan kerap menyusukan dia. Sehari saya makan 1 peket sampai simptom HFMD berkurangan.
3. Mandikan mereka dengan BASIC H². Saya sangat sukakan Basic H². Bukan sahaja utk cuci peralatan di rumah tetapi juga blh menurunkan panas badan ketika demam. 2-3 hari saya mandikan mereka dengan Basic H².
4. Sapu dengan Herbal Blend. Selepas mandi, tak perlu keringkan dengan tuala. Biar air Basic H² meresap.  Kemudia saya sapu bahagian bintik2 dengan Herbal Blend. Yg bestnya HB ni ia tak panas. Baunya pun x strong sgt. So sesuai untuk kanak2. Kalau kita yang dewasa ni pun lenguh2 kaki blh sapu dgn HB ni..atau kulit kaki kering pun blh sapu HB.

Alhamdullillah 2-3 hari kemudian dah nampak kering.

Sekiranya simptom HFMD makin teruk haruslah berjumpa doktor ye. Kita hanya usaha dengan suplemen tapi bila keadaan tidak berubah mesti jumpa doktor.











Untuk sebarang info mengenai produk dan juga order sila hubungi saya SMS/WhatsApp/Viber di 019-9835090 atau anda boleh emailkan terus kepada hidayahmohamad83@gmail.com 

- Hidayah Mohamad-
Post a Comment